Wie GEEFT, krijgt MEER …

Maar … krijgt een sponsor in het turnen ook meer?

 Nog al te vaak zien sportorganisaties en topsporters sponsoring als een zak euro’s waar reclameborden en kleding met logo tegenover staan. Een organisatie als de KNGU moet echter verder kijken en zich continu afvragen hoe zij een bijdrage kan leveren aan de realisatie van de doelstellingen van de – huidige en toekomstige – sponsoren. Hoe kun je die verrassen en hun verwachtingen overtreffen. Kortom “Wat kun je geven” moet de eerste vraag zijn.

 Wat kan “GYM” voor een bedrijf betekenen?

Bij sport, en zeker ook bij gymmen en turnen horen waarden als passie, ontwikkelen van talent en verleggen van grenzen. Wat zijn legendarische momenten en wie zijn de helden? Verhalen over echte helden die succes hebben en tegenslagen overwinnen zijn een inspiratiebron voor verbinding met bedrijven. Als bond kun je deze verhalen faciliteren, geef je topsporters het podium om uit te groeien tot helden, treed je naar buiten, werk je aan een band met de media en betrek je leden en fans bij de sport. Het resultaat van deze optelsom is aandacht en interesse vanuit het bedrijfsleven!

Door gym kan een bedrijf nieuwe doelgroepen bereiken of nieuwe producten met mooie turnambassadeurs op de markt zetten. Want een samenwerking met de KNGU brengt honderdduizenden leden en nog veel meer fans binnen bereik! Zie bijvoorbeeld de samenwerking tussen Epke en Campina; gebaseerd op een natuurlijke ‘match’. Epke past als nuchtere, sympathieke Fries bij het merk Campina en voeding en gezondheid zijn voor beide ‘merken’ (Jazeker; ook Epke is een merk!) van het grootste belang. Zo ontstaat een geloofwaardige samenwerking en een boodschap die inmiddels op allerlei passende manieren wordt geactiveerd.

De stap van Plantina voedingssupplementen, in eerste instantie persoonlijke sponsor van Sanne en Lieke Wevers, naar de KNGU is veelbelovend. De samenwerking met beide dames wordt uitgebreid met een samenwerking met de bond, met de focus op het Nederlandse damesteam. De band van dit merk met gymmen en turnen wordt sterker. Belangrijk is nu welke activaties hieruit voortkomen; van het traditionele logo’s plakken en productgebruik tot en met evenementen en productinnovaties. KNGU: denk mee wat je voor dit merk kunt betekenen, want wie geeft, krijgt meer!

Zowel Campina met Epke als Plantina met de zusjes Wever en de KNGU zijn meteen ook showcases voor de KNGU en de turnsport. Laat zien dat de turnwereld professioneel met zijn partners omgaat. Dit opent de ogen van andere potentiële sponsors en maakt de eerste kennismaking met elkaar een stuk eenvoudiger!

 

Dus als je iets wilt krijgen, begin dan met geven!